Latvijas medicīnā trūkst mediķu, arī medicīnas māsu. Lai radītu interesi par šo jomu, Pļaviņu vidusskolas 9.a klases jauniešiem 2025. gada 15. decembrī tika piedāvāta iespēja tikties ar ambulatorās medicīnas māsu Ingu Djukarevu. Pirmdienas rīts iesākās ar asinsspiediena mērīšanu, ar cukura līmeņa un ausu tīrības noteikšanu. Ar pirksta pulsa oksimetru tika nolasīti sirdsdarbības dati un aktualizētas pārsiešanas prasmes, izmēģinot dažādas tehnikas, bet kādam tika meklētas vēnas injekcijas veikšanai. Jaunieši uzzināja to, ka māsu pienākumi ietver pacientu veselības stāvokļa novērošanu, vitālo rādītāju mērīšanu, medikamentu ievadīšanu, injekciju un infūziju veikšanu, brūču aprūpi. Puiši un meitenes tagad zina, ka ne tikai fizika, ķīmija un anatomija, bet arī liela vērība pret cilvēkiem, dabiska atsaucība, līdzjūtība un vēlme palīdzēt cilvēkiem ir nepieciešama šajā profesijā. Jaunieši neapjuka šļirču un pārsienamo materiālu daudzveidībā, lai izdodas neapjukt arī nākotnes profesiju izvēlē.
Skolotāja Aiga Bērziņa
24. novembrī mūsu skola saņēma brīnišķīgu pārsteigumu no skolas absolventa Raimonda Spūla-Vilcāna, kurš atbalstījis asociācijas “Latvijas Koks” iniciatīvu un uzdāvinājis skolai “Lietkoku čemodānu” – mācību komplektu plašākai dabaszinātņu apguvei.
Dāvanā iekļauti mācību materiāli stundām un dabaszinātņu ekspertes vieslekcija 8.a un 8.b klasēm, kuras laikā skolēni aizraujošās aktivitātēs iepazinās ar koksni, tās īpašībām un izmantošanas iespējām. Nodarbība ne tikai bagātināja skolēnu zināšanas, bet arī rosināja interesi par iespējām nākotnē saistīt savu karjeru ar dabaszinātnēm, inženierzinātnēm un mežsaimniecību. Tā bija vērtīga pieredze, kas palīdz labāk izprast STEM jomas nozīmi un to, kā tās var kļūt par aizraujošu profesionālo ceļu.
“Lietkoku čemodāns” turpmāk tiks izmantots STEM priekšmetos no 5. līdz 12. klasei, sniedzot skolotājiem jaunus resursus un padarot mācību procesu interesantāku un radošāku, raisot skolēnos interesi par bioloģiju, ķīmiju, fiziku un matemātiku.
Sirsnīgs paldies asociācijai “Latvijas Koks”, Raimondam Spūlam- Vilcānam un lektorei Ilzei Bērziņai par iespēju mācīties caur pieredzi, atklājumiem un radošu darbību!
Kad Latvija svin svētkus, kad godinām valsts dibinātājus un aizstāvjus, Pļaviņu vidusskolā viesojas NBS militārās izlūku rotas instruktori un naturopātiskās medicīnas praktiķe.
14. novembrī Pļaviņu vidusskolā par godu Latvijas Republikas proklamēšanas 107. gadadienai tika organizēta 1.-4. klašu skolēnu zīmējumu izstāde “Mana Latvija”, kā arī konkurss “Es mīlu Tevi, Latvija!”.
Konkursā skolēni varēja pārbaudīt zināšanas ne tikai par Latvijas vēsturi, bet arī ģeogrāfiju, mūziku un kultūru.
Paldies visiem, kas piedalījās un papildināja savas zināšanas par Latviju! Paldies arī sākumskolas skolēniem par skaistajiem darbiem!
Ar konkursa rezultātiem var iepazīties šeit.
Politklubs un EPVS
Ierindas skate
Lāpu gājiens
11. novembrī Latvijā un arī mūsu skolā notiek pasākumi, lai godinātu Lāčplēša dienu – mūsu brīvības un varonības dienu, kad pieminam tos, kuri aizstāvēja Latviju un tās neatkarību.
Izmantojot programmas “Latvijas skolas soma” iespējas, Pļaviņu vidusskolas jauniešu grupai 2025. gada 12. septembrī redzētais, dzirdētais un nogaršotais kādu laiku dzīvos sarunās un atmiņā. Dzestrais rīts pie Jūrkalnes stāvkrasta, tikšanās ar Suitu sievām Alsungā un Kuldīgas pilsētas vēstures nianses paveica savu – diena pavadīta aktīvi, izzinoši un ar prieku!
UNESCO jau daudzus gadus iestājas par kvalitatīvu, iekļaujošu un ilgtspējīgu izglītību visiem, veicinot izpratni par globālajiem izaicinājumiem un atbildīgu līdzdalību sabiedrībā.
No 12. septembra līdz 14. novembrim skolas visā Latvijā tika aicinātas iesaistīties iniciatīvas “Pasaules lielākā mācību stunda” akcijā “Es redzu ilgtspēju”, kas rosina iepazīt un izprast ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķus, ieraugot to nozīmi savā apkaimē, skolā, ģimenē. Akcija veidota kā aicinājums skolēniem novērot, pētīt un radoši domāt par to, kā globāli ilgtspējas jautājumi izpaužas ikdienā un kādas pārmaiņas katrs pats varam veicināt. Šim aicinājumam šoruden, skolotāju rosināti un atbalstīti, iesaistījās 3.a, 6.a, 7.b un 8.a klases skolēni.