Pïaviòu novada ìimnâzija - skolas çka

Pïaviòu novada ìimnâzija - logo

Mūsu aizraujošā mācību ekskursija uz Rīgu!

26. maijā mēs, 7.a klase, devāmies mācību ekskursijā uz Rīgu. Pie Okupācijas muzeja mūs sagaidīja gide Līga. Ekskursiju iesākām ar interaktīvo pastaigu pa Vecrīgu. No sākuma mēs uzzinājām interesantus faktus par Rīgas vēsturi, vēlāk bija jāsadalās divās komandās, kuru nosaukumi bija „Bruģis” un „Asfalts”. Katrai komandai pēc fotogrāfijām vajadzēja atrast kādu no Vecrīgas arhitektūras fragmentiem. Pastaigas beigās devāmies uz Bastejkalnu, kur bija uzdevums atrast apslēpto dārgumu.Tad kopā ar gidi Līgu nofotografējāmies un izteicām pateicības vārdus.
Pa ceļam uz Medicīnas muzeju satikām Loretas vecmammu, kura tirgoja saldējumu un tur, Rīgas kanāla malā, mēs uztaisījām grupas kopbildi.
Nākošais apskates objekts bija Medicīnas muzejs, kur iepazināmies ar medicīnas attīstības posmiem, aplūkojām atjaunotas diorāmas.  Muzeja krājumā glabājas vairāk nekā 203 000 vienību. Katru gadu tiek rīkotas tematiskās izstādes par sabiedrībā aktuālām un interesējošām tēmā. Muzeja pamatekspozīcija ir izvietota četros stāvos, ievērojot laikmetu secību. Tā stāsta par medicīnas attīstības gaitu, jo tieši to savulaik vēlējās izklāstīt profesors Pauls Stradiņš. Stāsts sākas muzeja ēkas pagrabstāvā, kur izvietotie eksponāti un diorāmas atspoguļo medicīnas attīstības pirmsākumus. Traumu ārstēšana, brūču pārsiešana, tautas dziedniecības paņēmieni – tas viss bija zināms jau tālajā senatnē. Neatņemama sastāvdaļa tajā laikā bija maģiskā medicīna – amuleti, talismani un burvestības – , kuru pārstāvēja burves, šamaņi un zinātnieki. Apskatījām rekonstruēto viduslaiku klostera hospitāli un aptieku, iepazināmies ar tālaika izplatītākajām slimībām un to ārstēšanas metodēm.
Jauno laiku ekspozīcija sniedz ieskatu par straujo medicīnas progresu. Uzzinājām, ka bija atklāti rentgena stari un iespējas tos izmantot medicīnā, ka notika pirmās operācijas ētera narkozē u.c. Bija interesanti uzzināt par Latvijas medicīnas sasniegumiem.
Vislabāk palika atmiņā plakāts, kurā bija attēlots cilvēks ar bojātiem iekšējiem orgāniem, kaitīgo ieradumu rezultātā, kas lika mums aizdomāties par savu veselību un attieksmi pret sevi.
Pēc muzeja braucām uz peintbola parku „Pif Paf ”, kurš atrodas Ogrē. Sākumā saņēmām peintbola ekipējumu- kombinezonus, aizsargmasku, cimdus, noklausījāmies instruktāžu, kuru novadīja instruktors Mārtiņš, kurš arī katram pārbaudīja ieroci. Saprotam, ka šeit nebūs nekādi joki, ir jāklausās, jo tā ir mūsu drošība! Parkā ir  5 spēļu laukumi. Instruktors bija kopā ar mums, vadīja spēli, kontrolēja un repējās par mūsu drošību. Sākumā pat bija bail, īpaši meitenēm.  Tad vienam, otram aizmirsās uzlikt ierocim aizbāzni un audzinātājai Olgai un šoferim nācās vairākas reizes par to atgādināt, jo emocijas bija patiešām lielas! Beidzot pirmo spēli, paceļot roku augšā, ātri izskrienot no laukuma ārā, saņēmām pirmo „pozitīvo emociju devu”. Nevarējam nomierināties, ar katru spēles reizi vairāk izpratām spēles būtību. Negribējām braukt projām, daži skolēni audzinātājai pat bija  ierosinājuši, lai peintbola parks būtu mūsu tradīcija katra mācību gada beigās. Tad mūsu skolotājas un šoferis sagādāja mums vakariņas, uz vietas bija iespēja cept šašliku vai desiņas. Ekskursijas laikā izjutām kopā būšanas prieku un sadarbību. Prieks arī par Dāniela mammu, kura bija kopā ar mums ekskursijas laikā.
Gribam teikt lielu paldies mūsu audzinātājai O.Krasutinai, soc. pedagogam S.Fjodorovai un mūsu šoferim O. Drabovičam, kā arī A.Skābarniekam, kuršs ierosināja braukt uz peintbola parku.
                                                                                                7.a klase, audzinātāja Olga Krasutina