11. klases jaunieši mācās
Medijpratība ir prasme izprast, izvērtēt un analizēt informāciju. Bet Magnuss Lindkvists, zviedru futurologs ir teicis, ka lielākā daļa informācijas, kas šodien ir mums pieejama, ir ātrās ēdināšanas jeb “McDonald’s” informācija- mūsu smadzenes ir palikušas resnas, aptaukojušās no informācijas pārbagātības. Tādēļ mums ir jāmēģina sevi barot citādi. Kā? Darot! Runāšana par medijpratību neizmaina prasmes. Medijpratība ir nepārtraukti pilnveidojama prasme, ko 11. klases jauniešiem palīdzēja aktivizēt un nostiprināt Pļaviņu bibliotēkas Bērnu apkalpošanas nodaļas bibliotekāre Zane Steprāne. Ikdienā informāciju saņemam no dažādiem medijiem – interneta, televīzijas, radio, žurnāliem un citiem izdevumiem. Informācijas telpa ir piesātināta. Iemācīt tajā orientēties, izvērtēt informācijas avotus un ticamību – tāds bija tikšanās uzdevums un mērķis. Kas ir autortiesības un plaģiāts, kuri ir uzticami avoti. Vai patiešām medijpratība ir spēja izprast saņemto informāciju, to izvērtēt un analizēt? Jā! Tā arī neizslēdz kritisko domāšanu, kas ir daļa no vispusīgas izglītības, personīgās izaugsmes. 2. decembra saruna par medijpratību, jautājumi un praktiska darbošanās šoreiz bija tieši laikā un vietā 11. klases jauniešiem. Zināšanas noderēs, lai turpmāk zinātu un pieņemtu gudrus lēmumus skolā un ikdienā!
Skolotāja Aiga Bērziņa