Pïaviòu novada ìimnâzija - skolas çka

Pïaviòu novada ìimnâzija - logo

Metodiskajā pasākumā „Es daru tā…”

Es daru tā..., Pļaviņu novada ģimnāzijaI. Seipule, direktora vietniece izglītības jomā

Pavasara brīvdienas ir laiks, kad skolēni atpūšas un uzkrāj spēkus nākamajam darba cēlienam, bet pedagogi aktīvi izglītojas, dalās pieredzē, gūst jaunas atziņas un ierosmes savam turpmākajam darbam.

13. martā, otro gadu pēc kārtas, mūsu skolā notika pedagogu labās prakses popularizēšanas pasākums „Es daru tā…”, kura ideja savulaik tika aizgūta no kolēģiem Vecumniekos. Arī ESF projekts „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos”, kurā ir iesaistījušies arī daudzi mūsu skolas skolotāji, noteikti ir aktualizējis pedagogu pieredzes apkopošanas nepieciešamību, rosinājis dalīties tajā un mācīties vienam no otra.

Šogad „Es daru tā…” noritēja divās kārtās. Vispirms skolotāji savu pieredzi prezentēja sekcijās, pēc tam vismaz viens izvirzītais pārstāvis no katras sekcijas uzstājās visu skolotāju kopīgā sanāksmē.

Skolotāju sagatavotās tēmas bija ļoti daudzveidīgas:

1.sekcija „Sākumskola”:
• Sandra Fišmeistare „Kustību vingrinājumi dinamiskajās pauzēs”,
• Kristiāna Balode „Galvas rēķini”,
• Vineta Platgalve „Materiāli interaktīvajai tāfelei”,
• Iveta Kupča „Atbalsta materiāli 3.c klasē”,
• Sarmīte Meldere „Interaktīvās tāfeles materiāli dabaszinībās 1.klasei”,
• Gints Balodis „Ikdienas darbs ar mājas darbiem”,
• Inga Baginska „Vizuāli skaidrojošā vārdnīca latviešu valodas stundās”,
• Ilona Lazda „Matemātiskie diktāti 1.klasē”,
• Ineta Reitere „Vārda sastāvs”,
• Aiga Čepule „Darbības locekļu nosaukšana (matemātikā)”.

2.sekcija „Matemātika, informātika un dabaszinātnes”:
• Ira Ņikiforova „Galvas vingrinājumi 5.klasē, izmantojot IT”,
• Vija Miķelsone „Sienas avīzes veidošana matemātikā”,
• Ilze Titova „Galvas vingrinājumi un spēles, izmantojot IT”,
• Anita Seikovska „Attieksmes novērtēšana semestra laikā”,
• Lana Ivanova „Moodle piedāvāto iespēju izmantošana skolēnu zināšanu un prasmju nostiprināšanai”,
• Aldis Lazda „Rīki ātrai informācijas uzzināšanai”,
• Mārīte Kvēpa „Koka augstuma mērīšana”,
• Māris Siliņš „Valsts standarta ķīmijā prasību izpilde”,
• Iveta Briede „Bērnu kritiskās domāšanas attīstība”,
• Iveta Dūmiņa „Pētnieciskie darbi bioloģijā”.

3.sekcija „Māksla, mūzika, mājturība”:
• Ēriks Striks „Datorprogrammu izmantošana rasēšanā”,
• Olga Krasutina „Smart uzdevumu izmantošana mūzikā”,
• Aija Rogāle „Mākslas saikne ar reklāmas izveidi”,
• Olita Onckule „Adītmācīšana ar dokumentu kameras palīdzību”,
• Elita Freimane „Mūzikas klausīšanās radošās iespējas”,
• Aiva Siliņa „IT izmantošanas iespējas mūzikas stundās par tēmu “Tango””,
• Valentīna Zdanovska „Klusās dabas zīmējuma tapšanas etapi”.

4.sekcija „Sociālās zinības un sports”:
• Vita Brikmane „Atbrīvoto skolēnu iesaistīšanās sporta stundas norisē „,
• Jānis Eiduks „Slēpju sagatavošana profesionāli un mājas apstākļos”,
• Iveta Krastiņa „Radošo darbu nozīme Latvijas un pasaules vēstures apguvē”,
• Mārīte Skrabutena „Dažādas iespējas mācību stundās izmantot interaktīvo tāfeli”.

5.sekcija „Latviešu valoda un literatūra”:
• Ingrīda Upeniece „Aforismi 6.klasē”,
• Silga Stučka „Pašnovērtējuma lapas gramatikā un darbs ar tām”,
• Velta Rulle „Rūķu vārdnīcas veidošana 5. klasē”,
• Armanda Lasmane „Kultūras cilvēka dienasgrāmata”
• Evita Punovska „Valodas krājuma bagātināšana par tēmu “Māja””.

6.sekcija „Svešvalodas”:
• Ineta Bicāla „Jauninājumi ar SMART programmu vārdu apgūšanai”,
• Aiga Bērziņa „Darbs ar interaktīviem diktātiem”,
• Indra Ozoliņa „Uzdevumi darbam ar QWIZDOM pultīm”,
• Ilze Seipule „Mācību pieturu metodes izmantošana vācu valodas stundās”,
• Alla Zaharovska „Individuālie uzdevumi krievu valodā apvienotajās klasēs”,
• Rita Jakovļeva „Skolēnu pašvērtējums mācību stundās”.

Kad skolotāji savā pieredzē bija dalījušies sekcijās, visi sapulcējāmies kopā, lai izvirzītie pārstāvji ar savu labās prakses piemēru iepazīstinātu visu skolotāju kolektīvu. Ar lielu interesi klausījāmies un skatījāmies, ko prezentēja Aldis Lazda, Iveta Kupča, Aiva Siliņa, Mārīte Kvēpa, Rita Jakovļeva, Jānis Eiduks, Silga Stučka. Neizpalika arī klātesošo jautājumi un diskusijas.

Par atraktīvo, gan teorētisko zināšanu, gan praktisku padomu pilno uzstāšanos pasākumā nobeigumā Direktora balva tika pasniegta sporta skolotājam Jānim Eidukam. Šķiet, ka tagad ikviens pratīsim profesionāli sagatavot savas slēpes pirms došanās slēpošanas trasē!

Vēlreiz paldies visiem par piedalīšanos! Domāju, ka pasākuma mērķis – apzināt, apkopot un popularizēt pedagogu radošā darba pieredzi, metodiskās izstrādnes mācību darbā – tika sasniegts pilnā mērā. Mēs visi vēlreiz pārliecinājāmies, ka mūsu skolotāju pieredze ir patiešām bagāta, ka mūsu skolotāji strādā radoši, mūsdienīgi un arī inovatīvi, ka mums ir, ko teikt vienam otram un ka mēs labprāt ieklausāmies kolēģu sacītajā.

Lai visiem veiksmīgs jaunais darba cēliens!