Paviu novada imnzija - skolas ka

Pļaviņu novada ģimnāzija

skola, kurā dators ir tavs draugs

Paviu novada imnzija - logo

Brauciens uz Briseli

29.maijā mēs, Anete un Gints Kapteiņi, devāmies 3 dienu ceļojumā uz Briseli. Iespēju apmeklēt Briseli  mēs ieguvām, piedaloties konkursā „Cilvēki- Latvijas novadu dārgumi” ar savu izveidoto filmu „Ar dziesmu Daugavas krastā” par mūsu skolas mūzikas skolotāju, diriģenti Staņislavu Kalniņu. Konkursā darbu nācās prezentēt  otrajā kārtā, kas notika Jelgavā, un fināla sacensībās Rīgā. Kā balva konkursā bija Eiropas Parlamenta deputāta Arta Pabrika dāvāts brauciens uz Briseli.

Pirmajā dienā agri no rīta braucām uz Rīgas lidostu, lai ar lidmašīnu lidotu uz Beļģiju. Ielidojot Briselē, mūs sagaidīja jauki laikapstākļi. Lielāko dienas daļu mēs iepazināmies tuvāk ar citiem jauniešiem, kas arī kā konkursa uzvarētāji lidoja ar mums, un kopā ar viņiem brīvajā laikā staigājām pa skaisto pilsētu. Paspējām gan apmeklēt botānisko dārzu, gan apskatīt dažādus apskates objektus. Vakarā devāmies 2 stundu ekskursijā ar gidu pa Briseles skaistākajām ieliņām. Varējām aplūkot gan pilsētas skaistāko laukumu Grand place, gan Briseles operu.

Tā kā  brauciena galvenais mērķis  bija apmeklēt Eiropas Parlamentu, tāpēc otrajā dienā ar kājām devāmies uz to, lai tiktos ar vienu no šī konkursa  atbalstītājiem – Eiropas Parlamenta deputātu Arti Pabriku. Kad ieradāmies, mums bija lekcija par Eiropas Parlamenta darbu. Vēlāk deputāts A.Pabriks pastāstīja, kādus jautājumus risina Eiropas parlamentā, kā arī lekcijas noslēgumā varējām paši uzdot savus jautājumus. Apskatījām Eiropas Parlamenta sēžu zāli, kā arī kopīgi nofotografējāmies ar A.Pabriku. Pēc Eiropas Parlamenta apmeklējām Eiropas vēstures namu jeb muzeju, kurā bija ļoti interesanta ekspozīcija. Tās apskatīšanai mums tika iedotas planšetes un austiņas, lai muzeja aplūkošanu mums padarītu interesantāku. Vēlāk, brīvajā laikā, devāmies pusotru stundu ilgā gājienā līdz Atomiumam – milzīgam atomam ar 9 lodēm, kuras attēlo Beļģijas agrāk esošās 9 provinces. Vēlāk ar autobusu devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

Trešā diena bija pēdējā mūsu ceļojuma diena. Pēc brokastīm izrakstījāmies no viesnīcas un vēlāk varējām pēdējo reizi mūsu ceļojuma laikā izstaigāt Briseles ieliņas, kā arī nopirkt suvenīrus, beļģu šokolādi un kafiju. Kad suvenīri bija nopirkti, ar vilcienu devāmies uz lidostu, lai dotos atpakaļ uz Latviju. Bija grūti pamest Briseli, jo šajās 3 dienās mūs lutināja gan laikapstākļi, gan cilvēki mums apkārt.

Par braucienu uz Briseli Gints izsakās šādi: „Ceļojums uz Beļģiju bija ļoti patīkams un interesants. Kopā ar māsu Briselē pavadījām 3 dienas, un pa šo laiku mums bija iespēja iepazīties ar izsmalcināto Beļģijas arhitektūru, nodegustēt nacionālos un vietējos gardumus, kā arī iepazīties ar jauniem cilvēkiem, tai skaitā deputātu A.Pabriku, kas bija ļoti atvērts, stāstot mums par darbu Eiropas Parlamentā. Kopumā ceļojums bija izdevies!”

Par šo braucienu mums ir palikušas vislabākās atmiņas. Iepazināmies ar darbu Eiropas Parlamentā, ieguvām jaunus draugus un izbaudījām šīs dienas, cik vien tas bija iespējams. Paldies Latvijas Okupācijas muzejam par iespēju piedalīties šajā konkursā un lidot uz Briseli, paldies Zandai Plūmiņai par neaizmirstamā brauciena organizēšanu, kā arī paldies skolotājai Ivetai Krastiņai, kas mūs iepazīstināja ar šo konkursu un mudināja tajā piedalīties un mūsu  cilvēkam- Latvijas novadu dārgumam- skolotājai Staņislavai Kalniņai, par to, ka dalījās savā dzīves un darba pieredzē un atbalstīja ar savu klātbūtni visās konkursa kārtas prezentācijās!